مهم و فوری | رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان آغاز شد

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: بیش از 933 معلم مشمول رتبه بندی شده اند و فرآیند رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی آغاز شده است.
مهم و فوری | رسیدگی به اعتراضات رتبه بندی معلمان آغاز شد
کد خبر : ۱۷۳۰۵

 محسن زارعی  گفت: تاکنون ۹۳۳ هزار و ۵۰۸ معلم رتبه‌بندی شده‌اند و از امروز رسیدگی به اعتراضات آغاز خواهد شد.

زارعی ضمن تشکر از معلمانی که در این مدت در اجرای رتبه‌بندی معلمان با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری داشته‌اند و این کار بزرگ، باهمت و تلاش آنان به ثمر رسید، اظهار کرد: مطابق ماده ۱۴ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان درصورتی‌که هر یک از ارزیابی‌شوندگان نسبت به نحوه ارزیابی و رتبه تعیین‌شده اعتراضی داشته باشد، حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ رتبه، می‌تواند درخواست خود را از طریق سامانه به دبیرخانه هیئت ممیزه اعلام کند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در ادامه گفت: ۲۵ الی ۳۰ درصد معلمان به رتبه‌های کسب‌شده اعتراض داشته‌اند و تاکنون دریافت اعتراض‌ها انجام شده است و از امروز رسیدگی به اعتراضات آغاز می‌شود. در هیئت ممیزه مرکزی مصوب شده که کارگروه‌هایی با حضور معاونت‌های آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی، پرورشی و فرهنگی، تربیت‌بدنی و توسعه منابع تشکیل شود که مسئولیت رسیدگی به اعتراضات را بر عهده‌دارند و دبیرخانه رسیدگی به اعتراضات در اداره ارزیابی و عملکرد مستقر خواهد بود.

زارعی با اشاره به اینکه دسته‌بندی اعتراضات معلمان در مورد رتبه‌بندی متفاوت است، اظهار کرد: برخی از معلمان نسبت به رتبه خود اعتراض، برخی دیگر به نحوه رسیدگی و برخی دیگر اعتقاد دارند که نتوانسته‌اند مستندات را به‌خوبی بارگذاری کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ادامه داد: در زمان اعتراضات، تمام فرایند رتبه‌بندی در اختیار معلمان قرار می‌گیرد و می‌توانند نسبت به هر بخشی که اعتراض دارند و فکر می‌کنند در آن حوزه حقی نسبت به آنان ضایع شده است نسبت به آن اعتراض کنند.

زارعی تصریح کرد: بازنگری اعتراضات از امروز آغاز خواهد شد و این بازنگری به نوع اعتراضی که صورت گرفته وابسته است، اما رسیدگی به مدارک چه از نوع بارگذاری و چه از نوع تعویض مدارک باشد سریع‌تر از اعتراضاتی که به نحوه رسیدگی به رتبه‌بندی صورت می‌گیرد، خواهد بود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت همچنین درباره اظهارات سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر ارائه رتبه استحقاقی به برخی معلمان علاوه بر رسیدگی به اعتراضات گفت: پس از رسیدگی به اعتراضات توسط هیئت ممیزه، رتبه استحقاقی تعیین و تاریخ اجرای حکم از طریق استحقاق در نظر گرفته می‌شود؛ رتبه‌هایی که اکنون همکاران دریافت کرده‌اند در فرایند، رتبه استحقاقی را دریافت کرده‌اند، اما کسی که به رتبه خود معترض است، اعتراضش را اعلام می‌کند.

زارعی تصریح کرد: به‌منظور تکریم بازنشستگان فرهنگی رسیدگی به پرونده‌های آنان در اولویت است. پس از آن مدارک معلمان شاغل بررسی خواهد شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عسگر
ارسالی در
آقا جان چه رسیدگی ،حد اقل شما به داد ما برسید من با سی سال سابقه که پنج سال آخرشو توی روستای محرومی معاون مدرسه ام با همه کارایی که ازم برمی اومده انجام دادنم شدم رتبه دو معلمی دیگه ای که حتی کلاس داریم مشکل داره باقی مسائلش به کنار اونم شده رتبه دو ، الانم به قول خودشون وقت رسیدگی‌های گفتن فقطدمیتونید بگی معترضین نمیتونیم مدارکی که سری قبل با اینکه ارسال کردیم بهر دلیلی ارسال نشده رو براشون بفرستیم. با این حساب این کا دیگه اسمش رسیدگی نیست مساحت مالی تحقیر و توهین به من با سابقه سی سال خالصانه کار کرده است ، آقا فاتحه همچین نظام آموزشی رو من که خوندم چوم معلمینی رو جذب کردن که در ابتدایی ترین موارد اخلاقی و...مشکلات اساسی دارند اغلب با مبانی دینی و حتی انقلاب آشکارا حتی در کلاس درس مخالفت میکنن و به مبانی دینی و انقلابی رو زیر سوال می‌برند.من چند ماه بعد بازنشسته میشم ، شما که حرفتون شنیده میشه بفکر نظام آموزشی باشید اگه دلتون بحال بچه ها مردم‌میسوزه خودتون برید راجع به حرفا من تحقیق میدانی کنید.
ب م
ارسالی در
سلام در موضوع رتبه بندی برخی از معلمین بازنشسته دارای ۳۰الی ۳۲ سال سنوات تدریس وسوابق دوره ضمن خدمت وغیره بوده لطفا درخصوص امتیازات ورتبه موارد مد نظر و بازنگری بعمل آید .تشکر
معلم
ارسالی در
اقا اصلا احازه ثبت اعتراض به ما نمیدهند ، چی الکی مینویسین به اعتراضات رسیدگی میشه لابد برا فامیلهاتون رسیگی نیکنین وگرنه سامانه اجازه ثبت اعتراض به ما نمیییییدا خدا لعنتتون کنه که از دزدیدن حقوق ماهانه یک معلم هم نمیگذرید
علی
ارسالی در
فقط باآبرو ،حیثیت معلم بازی میکنیدوگرنه کدوم ارگان یااداره ای برااضاف کردن حقوق این مسخره بازیاراداره معلمی با۲۰،۳۰ سال سابقه ازکجامدرک پیداکنه تواین سالها بره توکدوم دهات وروستایی مدرک پیداکنه
معلم
ارسالی در
سلان نمازوروزه تان قبول حق لطفا همینطورکه بفکرشاغلین فرهنگی میباشیدبفکر بازنشسته های فرهنگی که ۱۴۰۱ امسال بازنشسته شدیم ورتبه دوگرفتم روی حقوق ماتاثیربذاره بخدا به این شب عزیزخدا واقعا حقوق من پایین است اجرتان باخدا